Stretch, Core & Mobility

Werk aan je core en mobiliteit, terwijl je tegelijkertijd tot rust komt tijdens de verschillende soort oefeningen.

Stretch, Core & Mobility

Werk aan je core en mobiliteit, terwijl je tegelijkertijd tot rust komt tijdens de verschillende soorten oefeningen.

Doel van de klas;

1) het verbeteren van mobiliteit in stijve of aangedane gewrichten.

2) het verlengen van spieren die stijf zijn geworden.

3) verbeteren van onze core (kern) om klachten te voorkomen.

Door het dagelijks leven bouwen wij stress en spanning op, zowel fysiek als in de geest. Onze spieren verkorten en spannen zich aan waardoor we klachten kunnen ervaren. Dit veelal door het zitten achter een bureau op het werk of op de bank wanneer wij in een onderuitgezakte houding zitten. Het verkeerd uitvoeren van oefeningen, waarvan je denkt dat ze goed zijn voor het voorkomen of verminderen van je klacht, kunnen een averechtse reactie opwekken. Deze kunnen ertoe leiden dat spanning en kleine blessures zich opstapelen en over een langere periode zich kunnen ontwikkelen tot chronische pijn.

Door het toepassen van zowel actieven als passieve stretches, lichaamsgewicht oefeningen, lichtgewicht weerstand training, balans oefeningen en bewegingen uit goed ontwikkelde disciplines (zoals yoga), zult u van een lichte training genieten die de fysieke activiteiten die u normaliter ondergaat ondersteund en verbeterd.

De klassen worden afgerond met een mindfullness of een ademhalingsoefening om uw geest te centreren nadat uw lichaam zich ingespannen heeft. Hierdoor eindigt u energiek en voorbereid om uw dag met gemakt te starten, of ontspannen te beëindigen. 

De trainingen veranderen elke week en zijn toegespitst op de behoeften van de aanwezigen. Probeer een les en ervaar het zelf!

Tijden

Maandag: 15:00 – 16:00 Senioren

Maandag: 20:00 – 21:00

Donderdag: 9:15 – 10:15

Zondag: 10:00 – 11:00 & 11:00 – 12 00

Kosten

De kosten van een les zijn één credit van een 4 weken abbonement. Zie voor prijzen, 4-pers. concept.

 

 

Doel van de klas;

1) het verbeteren van mobiliteit in stijve of aangedane gewrichten.

2) het verlengen van spieren die stijf zijn geworden.

3) verbeteren van onze core (kern) om klachten te voorkomen.

Door het dagelijks leven bouwen wij stress en spanning op, zowel fysiek als in de geest. Onze spieren verkorten en spannen zich aan waardoor we klachten kunnen ervaren. Dit veelal door het zitten achter een bureau op het werk of op de bank wanneer wij in een onderuitgezakte houding zitten. Het verkeerd uitvoeren van oefeningen, waarvan je denkt dat ze goed zijn voor het voorkomen of verminderen van je klacht, kunnen een averechtse reactie opwekken. Deze kunnen ertoe leiden dat spanning en kleine blessures zich opstapelen en over een langere periode zich kunnen ontwikkelen tot chronische pijn.

Door het toepassen van zowel actieven als passieve stretches, lichaamsgewicht oefeningen, lichtgewicht weerstand training, balans oefeningen en bewegingen uit goed ontwikkelde disciplines (zoals yoga), zult u van een lichte training genieten die de fysieke activiteiten die u normaliter ondergaat ondersteund en verbeterd.

De klassen worden afgerond met een mindfullness of een ademhalingsoefening om uw geest te centreren nadat uw lichaam zich ingespannen heeft. Hierdoor eindigt u energiek en voorbereid om uw dag met gemakt te starten, of ontspannen te beëindigen. 

De trainingen veranderen elke week en zijn toegespitst op de behoeften van de aanwezigen. Probeer een les en ervaar het zelf!

Tijden

Maandag: 20:00 – 21:00

Zondag: 10:00 – 11:00

Kosten

De kosten van een les zijn één credit van een 4 weken abonnement. Zie voor prijzen, 4-pers. concept.